Tuesday, April 20, 2010

8

Petang tadi,masa aku dok kunyah kacang Koh-kae perisa bbq yang aku beli setelah curik-curik drive pi padang besar masa bos aku suruh pi ambik check dekat sekolah berdekatan.Aku cuak bila dia call pukul 11 walhal time tu aku dok rumah pakai baju tidur main farmville.

Haritu dia dah tegur aku pergi kerja pakai selipar jamban and aku jawab balik aku pergi kelas pun hari-hari pakai selipar jamban.Habislah..

Pasal makan kacang koh-kae perisa bbq.Masa tengah seronok kunyah-kunyah tiba-tiba rasa macam ada batu.Takkan dalam kacang bersalut kulit perisa bbq tu ada batu..Bla3..

Ok senang cakap.Rupa-rupanya gigi geraham aku berserpih.Gigi aku!20% daripada bahagian sebatang gigi tu musnah dalam kejadian.Sekarang aku rasa cacat.Tak sakit tapi rasa sangat luar biasa bila gigi rasa macam tak saling melengkapi.Macam mana aku nak kunyah char koe teaw lepas ni,macam mana nak makan ais krim,macam mana nak kunyah benda-benda keras,macam mana nak makan ais kacang hujung kampung.Nanti mak cik kedai mesti kecik hati kalau aku tak pi kedai dia makan ais kacang macam selalu.

Last masa aku check gigi aku tahun lepas dentist tu cakap gigi aku ok sihat walafiat tak ada masalah apape teruskan usaha memberus gigi dua kali sehari bla3..Dentist tipu aku sebab nak ambil hati pelanggan ke?Hm..Now aku terpaksa buat appointment jumpa dentist pukul 8 pagi esok.Hopefully dia tak caj mahal-mahal setelah duit aku tadi dah habis dilabur dekat padang besar.Tak pun dapat free gift best-best ke.Kau kejam kacang poh-kae..

Aku baru 21,dah terpaksa belajar terima hakikat kekuatan gigi aku dah tak luarbiasa macam dulu.Agak-agak kalau aku start minum susu 4,5 gelas sehari lepas ni mampu ke mengembalikan kekuatan gigi aku macam dulu?Hm..Nak kena pujuk hati supaya bersabar esok bangun pagi aku bawak sayang rujuk kat tok dukun na.

Sekarang kawan aku dah terpacak kat depan rumah.Aku pasti dia nak ajak aku pi makan ais kacang.Tak kan nak tolak pulak nanti dia tergurus hati.Tak elok buat kawan-kawan kecik hati ni.Ok bye

No comments:

Post a Comment