Thursday, April 15, 2010

4

Hah ambik kau sakat lagi budak tengah obses dengan MLM kejadah bagai tu.Tak pasal-pasal dia bawak backup laki bini datang membalas bertubi-tubi.Buat duit dari rumah goyang kaki tolong orang melayu bagai,nak bukti tengok gambar pergi melancong pusing dunia kereta besar rumah besar laki bini besar duit entah datang dari mana bersusun 7,8 tingkat.

Lepas tu tag kawan-kawan dengan gambar duit,gambar kereta,gambar rumah sewa and cakap "Jana bisnes ribuan ringgit dengan cara mudah,tak perlu modal,tak perlu pergi kerja dok rumah goyang kaki saja,murah mudah pantas bagai lepas tu hasut kawan-kawan join.Tak nak tak apa kami nak tolong kawan-kawan je.Kalau tak nak hiduplah anda dalam kebodohan dan kerugian".Babi.

Bisnes nak gempak saja.Pasal MLM silap-silap kawan lama boleh bergaduh putus kawan bagai.Bertahun-tahun tak jumpa punya lah gembira kawan ajak melepak minum sama-sama rupanya nak perkenalkan 'bisnes' baru.

Realitinya sepanjang aku hidup ni aku tak jumpa lagi la depan mata kawan aku betul-betul kaya raya lepas masuk MLM.Yang serious aku nampak depan mata is macam mana kawan putus kawan sebab MLM,couple putus couple,student kena buang kolej sebab result jatuh merudum,and kena tanggung hutang bilamana pinjam duit dua tiga ribu konon sebab dah dijanjikan sebiji kereta.Dulu awal-awal kau cakap tak kan kena tipu punya company popular semua orang kenal,kau masuk sebab nak ubah hidup kau nak orang bukak mata dekat kau.Sekarang kau susah mana pergi kawan-kawan MLM kau yang dah kaya raya tu?

Ingat kau sorang je?Aku pun ade lah join KHDRM100.Tak sempat korek hidung baru niat dalam hati duit syiling dah tersembur-sembur keluar dari hidung.Saya sudah,anda bila lagi?Kah kah kah!

Belah lah.

 

No comments:

Post a Comment