Monday, April 19, 2010

7

Aku dah mula tension dengan mak cik sebelah,kesian tu kesian.Dah lah tak sihat suami dah tak ada harap anak-anak lelaki tapi hari-hari hilang entah ke mana emaknya sakit kat rumah biar aje.Cari mak bila nak duit.Walhal dulu masa kecik mak dia manjakan bukan main,until now.

Haritu dia datang rumah aku join makan nasik,lepas tu datang mintak ais kosong nak bagi anak-anak dia minum,lepas tu nak biskut baby thirah kononnya nampak sedap nak buat minum petang,biskut baby tu sayang.Lepas tu datang kejut aku tengah tidur ajak drive bawak dia pergi kedai beli ubi kononnya ubi yang dia beli rosak langsung tak boleh pakai.Padahal masa kat kedai dengan muka mamai selebet aku tunggu dia pusing-pusing beli jajan,ais krim,roti bagai.Balik rumah tolong bawak masuk barang-barang dia dalam rumah aku tengok atas meja ada ubi rebus panas-panas lagi besar gedabak pulak tu elok je.

Then tuari dia datang suruh aku sapu roti dengan planta dengan gula.Dah habis makan aku tengok dia pergi dapur pulak suruh adik aku sapu roti dengan jem strawberry and peanutbutter lagi.After that semua pakat pi buat kerja masing-masing rupa-rupanya dia masuk dapur lagi cari makanan,habis roti aku baru beli nak bagi baby makan dia bukak makan and tinggalkan macam tu je.

Harini masa aku dengan family tengah berpeluh-peluh sapu bakar sampah kat luar dia datang ajak bawak dia naik kereta gi kedai lagi.Haish..aku sambung buat kerja then mak aku datang bagitau mak cik tu tau-tau dah kat dalam rumah bukak peti sejuk semua cari marjerin dengan jem buat sapu kat roti sorang-sorang dia.Then biarkan semua benda atas meja and belah.

Mampukah aku bertahan...Ke everytime dia datang aku nak lari sembunyi buat macam tak ada orang kat rumah..

No comments:

Post a Comment